Pastaba: Toliau pateiktos nuomonės yra tik mano asmeninės kaip kūrėjo, kuris beveik 18 metų dirbo šioje srityje, o pastaruosius 10 metus kūrė “WordPress” pritaikytus sprendimus.
Suprantu. Neprofesionalui atrodo, kad puslapių kūrėjo vilionės neįmanoma ignoruoti. Greito, lengvo, “drag and drop” žiniatinklio kūrimo pažadas atrodo kaip svajonės išsipildymas, palyginti su dažnai brangiai kainuojančia alternatyva – samdyti agentūrą arba – ohoho – mokytis programuoti! Atrodo įtikinamai.
Turėdamas tai omenyje, nekaltinu nė vieno, kuris naudojasi šiomis platformomis, ypač pradedančiųjų įmonių ar parduotuvių, norinčių sutaupyti keletą eurų, kad galėtų pradėti savo internetinį verslą. O mokytis rašyti kodą nėra kažkas, ką galima daryti atsitiktinai, jau nekalbant apie tai, kad kodas vis tiek yra tik viena visos internetinio puslapio ar web aplikacijos kūrimo lygties dalis.
Puslapių kūrimo programų populiarumo negalima paneigti. Nereikia būti raketų mokslininku, kad suprastum, jog dabar jau visam laikui į WordPress įdiegtas redaktorius Gutenberg (pristatytas 5 versijoje) yra tiesioginis atsakas į šį sukilimą, nors oficialiai apie tai niekada nebuvo paskelbta.
Kad būtų aišku, kalbu ne tik apie tokias platformas kaip “Wix”, “Weebly”, “Squarespace” ir panašias, nes “WordPress” taip pat turi nemažai puslapių kūrėjų: “Elementor”, “Divi”, “Visual Composer” ir kt. Nepriklausomai nuo pasirinkimo, visi jie turi tų pačių trūkumų.
Iš asmeninės patirties.
Turėjau keletą klientų (kuriuos man rekomendavo draugai, šeima, kolegos, klientai), klausiančių, kiek reikės / kainuos sukurti jiems naują svetainę, nes jie labai nusivylė prieš tai naudota sistema, kurią bandė naudoti (tais atvejais konkrečiai “Wix” ir “Weebly”). Buvo ir tokių, kurie norėjo man sumokėti, kad padėčiau jiems sukurti svetainę naudojantis esama paslauga, už kurią jie moka. Netgi turėjau tokių, kurie norėjo specifinių funkcijų (susijusių su jų verslo reikalavimais), kurių paprasčiausiai neįmanoma pasiekti naudojant interneto svetainių kūrimo platformas. Visiems jiems atsakiau “ne”, nes turiu geresnių darbų nei kovoti su šių paslaugų siūlomais apribojimais, kad galiausiai būčiau apkaltintas (tikriausiai), kai produktas nepateisins lūkesčių.
Netgi turiu draugą (taip pat programuotoją), kuris sakė, kad vienais konkrečiais metais jis praktiškai nieko nedarė, tik kūrė naujas nestandartines svetaines “nusivylusiems buvusiems “Wix” ir “Weebly” klientams”.
Pastaba: pastebėjau, kad daugėja agentūrų, teigiančių, kad jos turi internetinių svetainių kūrimo patirties, bet iš tikrųjų neturi nei dizaino, nei programavimo gerų įgūdžių, o tiesiog kuria internetines svetaines naudodamos “Wix”, “Weebly” ar “SquareSpace” paslaugas. Labai nepritariu tokiai praktikai, bet tai jau kitos dienos tema.
Atsižvelgdamas į visa tai labai džiaugiuosi, kad puslapių kūrimo platformos ir toliau siūlys tokios pat “kokybiškus” produktus, kokius siūlė visada. Prašome nieko nekeisti.
Ar yra juose kas nors gero?
Žinoma. Jei prioritetas yra paprasčiausiai ką nors sukurti ir paleisti minimaliomis sąnaudomis ir jums nerūpi, kad tai tikriausiai atrodys kaip beveik kiekviena kita svetainė su tais pačiais pasenusiais dizaino šablonais ir klišėmis, tikriausiai būsite pakankamai patenkinti.
Sudėtingiau tampa tada, kai jums reikia konkretaus pritaikymo jūsų verslo poreikiams. Pavyzdžiui, šiuo metu dirbu su užsakomuoju “WordPress” įskiepiu, kurio, tikrai žinau, būtų neįmanoma sukurti jokioje puslapių kūrimo platformoje, buvusioje ar būsimoje, nebent ji būtų smarkiai pakoreguota ir sumažintos kai kurios funkcijos. Tai nuolat pasikartojanti programuotojų tema, kai viskas tampa šiek tiek sudėtingiau. Galima atkakliai dirbti pakankamai ilgai, bet dažnai pasiekiamas etapas “man reikia atlikti kažką, ko ši sistema negali padaryti”.
Priežastys nenaudoti page builerio
Įdomu tai, kad visose “gudriose” rinkodaros priemonėse, kuriose teigiama apie atitinkamų puslapių kūrimo platformų privalumus, pamirštama paminėti daug svarbių dalykų. Štai keletas iš jų, kurie ateina į galvą.
Negausite produkto, specialiai pritaikyto jūsų verslo poreikiams
Internetinių puslapių kūrėjai sudaro įspūdį, kad jie gali atitikti konkrečius jūsų poreikius, ir taip gali būti, jei jūsų reikalavimai nėra pernelyg nišiniai, tačiau galiausiai šios paslaugos yra visiška priešingybė tam, kaip yra ir turėtų būti žiūrima į tikrąjį svetainių kūrimą.
Pirmiausia reikia pažinti savo verslą, o tada kurti verslui tinkantį sprendimą. Profesionalios agentūros neparašys nė vienos kodo eilutės ir nieko nesuprojektuos, kol nebus aptartas jūsų verslo modelis ir visiškai suprasti jūsų reikalavimai.
“Page builder’iu” kūrėjai, priešingai, veikia pagal principą: “Mes iš tikrųjų nieko nežinome apie jūsų verslą, todėl štai krūva iš anksto paruoštų temų, į kurias galite bandyti įkomponuoti savo verslo modelį. Sėkmės”.
Turėkite omenyje, kad jums niekada sakau niekada nepavyks pasiekti greičiausio puslapio krovimosi laiko
Ne visi tinklalapiai yra vienodi, o “page builder’iai” yra pagarsėję tuo, kad jų kodas yra siaubingai didelis, išpūstas ir pernelyg didelė kodo apimtis . Tai nenoriai pripažįsta net minėtų platformų kūrėjai.
Kodėl tai svarbu? Nes svarbu greitis. “Google” (ir kitos paieškos sistemos) į savo paieškos reitingavimo algoritmą įtraukia puslapių krovimosi laiką tiek mobiliesiems, tiek staliniams kompiuteriams. Jei esate lėtas, jūsų puslapis nebus reitinguojamas. Jei esate lėtesni už konkurentus, galite prarasti verslą. Potencialaus kliento dėmesiui patraukti turite tik apie tris sekundes (elektroninės prekybos svetainėje – tik dvi), kol jis paliks svetainę ir ieškos kitų. Ar jūsų internetinė svetainė kraunasi taip greitai?
Ši pernelyg didelė kodo apimtis yra tik būtinas platformos, kuri bando išspręsti visas kiekvienos įmonės problemas ir kartu suteikia naudotojui pakankamai galių, kad būtų pavojinga, šalutinis produktas.
Kad pademonstruotumėte vieną realų pavyzdį, štai kaip bet kuris programuotojas parašytų antraštės kodą profesionaliai sukurtame sprendime…
1 |
<h1>Heading</h1> |
…ir čia yra kodas, kurį mačiau (arba jo variantai), skirtas tai pačiai puslapio kūrėjo antraštei tik naudojant vieną iš interneto svetainių kūrimo platformų…
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 |
<div class="heading-wrapper no-sidebar no-top no-padding no-margin"> <div clas="row double-padding triple-margin single-h limit-width limit row-parent"></div> <div clas="row double-padding triple-margin single-h limit-width limit row-parent"></div> <div class="row-inner wp"> <div class="the-wrap"> <div class="heading-wrap"> <div class="col col-01"> <div class="col count"> <div class="col position"> <div class="col font"> <div class="col uppercase"> <h1 class="weight weight-600"> <span>Heading</span> </h1> </div> </div> </div> </div> </div> </div> </div> </div> </div> |
…ir kiekvienas kitas elementas kiekviename puslapyje su tokia pačia išpūsta nesąmone. Be šios netvarkos, esu matęs, kad šiose svetainėse yra iki trisdešimties atskirų stilių rinkmenų, o kartą – daugiau kaip keturiasdešimt “JavaScript” failų, dėl kurių naršyklė patiria didelių išteklių ir našumo problemų, ypač mobiliuosiuose įrenginiuose.
Kai pagalvojate, kad bet kuriame puslapyje gali būti šimtai elementų, nesunku suprasti, kaip dėl šios netvarkos gali strigti bet kuri svetainė.
Esate užrakinti
Kadangi puslapių kūrimo paslaugos nėra standartizuotos, beveik nėra galimybių perkelti visus puslapių maketus iš vienos paslaugos į kitą. Taip yra net su daugeliu “WordPress” puslapių kūrėjų, kai grįžti prie gimtojo redaktoriaus patirties ir išsaugoti visus atliktus maketavimo darbus yra neįmanoma.
Ir net jei nuspręstumėte peršokti į kitą puslapių kūrimo paslaugą ir pradėti viską iš naujo, jums tektų mokytis kitos sistemos.
Klaidinga “nuskendusių išlaidų” sistema
Nesuklyskite, puslapių kūrimo paslaugos puikiai supranta (ir tam tikra prasme tikisi), kad daugelis jų klientų pasiekia tokį tašką, kai tampa nuskendusių sąnaudų klaidos aukomis. Tuo metu jie jau išleido tiek daug laiko, pinigų ir pastangų, kad ir toliau naudojasi paslauga, net jei nuolatinės išlaidos viršija naudą.
Negalite panaudoti dešimtmečius kauptos realios patirties
Kai samdote profesionalią agentūrą, gaunate ne bet kokį seną produktą. Jūs gaunate produktą, kurį apgalvotai suprojektuoja ir sukuria įvairių sričių patirties turinčių žmonių komanda, dirbanti kartu, kad sukurtų kažką konkrečiai pagal jūsų verslo reikalavimus. Kuriant pagal užsakymą sukurtą ir tikslą atitinkantį produktą, turi dalyvauti naudotojų tyrėjai, produktų vadovai, naudotojų patirties dizaineriai, turinio kūrėjai, naudotojo sąsajos dizaineriai, galinės dalies kūrėjai, priekinės dalies kūrėjai, kokybės testuotojai, techninės pagalbos darbuotojai ir kiti.
Ar žinote, kaip šie vaidmenys veikia kuriant naudotojo patirtį ir, dar svarbiau, kodėl jie egzistuoja, kai naudojate puslapių kūrėją?
Jūsų svetainė neatitiks visų patikimų našumo rodiklių
Dėl minėtų ir kitų priežasčių tiesiogine prasme kiekviena puslapių kūrėjo svetainė, kurią mačiau, visiškai neatitinka visų įprastų našumo metrikų, įskaitant “Google PageSpeed Insights”, “GTmetrix” ir “Yellow Lab Tools”. Neįvertinkite, koks svarbus yra našumas.
Jūsų svetainė iš karto atrodys pasenusi
Net jei skirsite laiko spalvoms, šriftams ir t. t. pakeisti, vis tiek turėsite produktą, pilną įprastų pasenusių dizaino tropų ir klišių, nes šios “saugios” patirtys, neperžengiančios jokių ribų, yra tai, kas puslapių kūrimo platformoms sekasi geriausiai. Ir visi kiti, kurie naudojasi paslauga, turi prieigą prie tų pačių temų, kaip ir jūs.
Su humoru galima sakyti, kad šios įmonės giriasi, jog pritraukė daugiau naudotojų, tačiau kartu didėja tikimybė, kad galutinis produktas atrodys taip pat, kaip ir kitų įmonių (galbūt net konkurentų).
Papildoma pastaba: visiškai suprantu ironiją, kad atkreipiu dėmesį į dizaino klišes, o šį puslapį jums pateikiu svetainėje, kurioje yra savų. Skirtumas tas, kad tai buvo mano tingus pasirinkimas padaryti taip, kai prieš kelerius metus jį kūriau.
Rūgščios vynuogės?
Būtų lengva atmesti pirmiau pateiktas nuomones kaip desperatišką išpuolį prieš puslapių kūrimo platformas, kurios esą atima pragyvenimo šaltinį tikriesiems svetainių kūrėjams. Tai negali būti toliau nuo tiesos.
Šiuo metu WordPress užima 43 % visos pasaulinės svetainių rinkos. Tai stulbinama. Nors man asmeniškai bjauri kryptis, kuria “WordPress” eina su “Gutenberg”, taip pat visiškai suprantu “Automattics” motyvus. Jei nereaguojate į savo konkurentus, galite greitai sustingti ir pasenti. Įrodymų ieškokite ne kur kitur, o sunkiai suvokiamoje “Microsoft” pamokoje, kurią ji gavo dėl “Internet Explorer” nesėkmės.
Iš savo patirties žinau, kad “WordPress” sukurtų nestandartinių sprendimų paklausa nesumažėjo. Daugiau nei 12 metų dirbu tik su “WordPress” ir galiu sąžiningai pasakyti, kad mano paslaugų paklausa kasmet tik didėja, net ir tuo metu, kai puslapių kūrimo platformos toliau populiarėja. Kiek galiu pasakyti, artimiausiu metu tai nepasikeis.
Tai jūsų pasirinkimas
Galiausiai, jei nuspręsite rinktis puslapių kūrimo platformą, daugiau galios jums ir linkiu kuo geriausios sėkmės jūsų verslui. Tiesiog tikiuosi, kad šis pranešimas leis jums sužinoti, ko galbūt tikėtis, arba bent jau suteiks jums ką nors, apie ką galėtumėte pagalvoti ateityje.
Sėkmės!